گروه بازرگانی نوید

عرضه انواع ورق سیلیس در ایران

قیمت مناسب

کیفیت کالا

اصالت کالا

مشاوره تخصصی

رل سیلیکون استیل (ورق سیلیس)

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که ۹۰ درصد از پوسته زمین از مواد معدنی سیلیکات تشکیل شده و این دومین عنصر فراوان در کنار اکسیژن است. از این ماده معدنی جهت تولید ورق سیلیس استفاده می‌شود.

ورق‌های سیلیس دار یکی از فرآورده‌های اصلی در صنایع توزیع برق و قدرت هستند. به طور عمده از این ورق‌ها در ترانسفورماتورهای توزیع و انتقال برق استفاده می‌شود.

رل سیلیکون استیل تولید شده مخلوطی از آهن با میزان 2/3 درصد سیلیسیم است. افزودن این ماده به آهن سبب مغناطیس سازی و در نتیجه افزایش مقاومت الکتریکی آن می‌شود. تا جایی که مقاومت الکتریکی آهن را 5 برابر افزایش می‌دهد.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده عمده‌ترین تولید کنندگان این محصول در جهان آمریکا، آلمان، ژاپن و ایتالیا هستند.

رل سیلیکن استیل
بهترین ورق سیلیس در ایران

گروه تجاری نوید سابقه نمایندگی از شرکت پوسکو کره (POSCO) را نیز داشته و در حال حاضر نمایندگی فروش از شرکت های SEVERSTAL و NMLK روسیه را دارد.

مشخصات فنی ورق سیلیس گروه تجاری نوید (NG-Groups)

ضخامت رل های ورق سیلیس :

  • ۰/۶۵ ،۰/۵۰ ،۰/۳۵ میلی متر (non-oriented) به عرض ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ میلی متر
  • ۰/۳۰، ۰/۲۷ میلی متر (oriented) به عرض ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ میلی متر
  • ۰/۱ میلی متر (oriented) به عرض ۴۰ میلی متر
  • توانایی برش رل به رل از عرض ۱۵ میلی متر به بالا و تبدیل رل به شیت

گرید رل ها :

  • M290 با تلفات تقریبی ۲/۵۵
  • M400 با تلفات تقریبی ۳/۳۴
  • M470 با تلفات تقریبی ۳/۶۴
  • M530 با تلفات تقریبی ۴
  • A470 و A600

فروش ورق سیلیس (رل سیلیکون استیل)

ضرورت و الزام استفاده از ترانسفورماتور در دستگاه‌های انتقال برق و توزیع انرژی سبب شده تا قدرت جهانی به سمت تولید روز افزون این گونه ترانس‌ها سوق داده شود که در پی آن ترانسفورماتورهایی در ابعاد و اندازه مختلف برای فعالیت‌های خانگی، اداری، صنعتی و تجاری طراحی و ساخته شده است. این امر موجب شده تا نیاز به ورق سیلیس بیش از پیش حس شده و شرکت‌های تولید کننده این محصول را به تکاپو برای ساخت محصولاتی با کیفیت بالا وادار کند.

یک ترانس بدون داشتن ورق سیلیس دار کارایی مناسب را نداشته و نمی‌تواند ترانس را در حد ایده آل و قدرت مناسب برای افزایش مقاومت الکتریکی قرار دهد. بنابراین وجود این ورق‌ها در صنایع تولید ترانس بسیار حائز اهمیت است؛ به‌طوری‌که کمبود یا نوسانات قیمتی این محصول در بازار می‌تواند تولید ترانسفورماتورها را دچار مشکل سازد.

این مورد یکی از چالش‌های بزرگ صنایع برق و دیگر شرکت‌های وابسته در این حوزه است.

به عبارت دیگر ورق سیلیس دار بخش اصلی و هسته مرکزی ترانسفورماتور به شمار می‌رود که با توجه به نقش اساسی این ترانس‌ها در صنایع توزیع و انتقال برق، می‌توان این ورق را قلب تپنده و عضو جدایی‌ناپذیر ترانسفورماتور دانست تا جایی که اگر این محصول در ترانسفورماتور نباشد؛ عملاً ترانس قابلیت کار و انجام فعالیت ندارد.

قیمت ورق سیلیس
فروش ورق سیلیس دار جهت ساخت هسته ترانس و الکترو موتور

ورق­ های سیلیس­ دار به عنوان یکی از قطعات اصلی ترانس قدرت و توزیع می­ باشند که این ترانس ها نقش اساسی در شبک­ه ‌های انتقال برق در کشور را بر عهده دارند، از طرف دیگر ورق­ های سیلیس دار در ترانس ­ها و ترانسفورماتورهای کوچک و خانگی نیز به کار می­ روند و نقش اساسی را در تنظیم ولتاژ وسایل برقی خانگی به عهده دارند.

به طور کلی به دو روش برش مکانیکی و لیزری ورق سیلیس تولید می‌شود. با توجه به هزینه‌های پائین، برش مکانیکی به طور گسترده در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همواره توجه داشته باشید که پس از برش ورق‌ها، خواص مغناطیسی در لبه‌های برش یافته، کاهش می‌یابد. در برش لیزی نیز به صورت سریع و با خنک کننده‌های پیشرفته ورق‌های سیلیس را برش می‌زنند. این مدل از تولید ورق‌ها نیز برای خاصیت‌های مغناطیسی مضر است. البته حرارت بالای برش لیزری سبب شده تا در لبه‌های برش یافته، دانه رشد کرده و خواص مغناطیسی افزایش یابد.  

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم؛ بیشترین مصرف ورق سیلیس در ترانسفورماتورها است. البته این ورق‌ها هم در ترانس‌های قدرت و هم در ترانسفورماتورهای انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین این ورق‌ها در مدارهای دستگاه‌ها و وسایل الکترونیکی و موتورهای الکتریکی به منظور کنترل و تطبیق ولتاژ استفاده می‌شوند. در این مدل از وسایل و موتورها به منظور کنترل و تنظیم ولتاژ مورد نیاز برای تغذیه مصرف کننده‌ها و تولید سیستم چند فازه به کار برده می‌شوند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از مرکز تجارت جهانی کشورهای عمده توليد کننده این محصول عبارتند از: آمریكا، آلمان، روسیه، ژاپن، ایتاليا.

 برای اطلاعات بیش تر می توانید به رل سیلیکون استیل (ورق سیلیس) در فروشگاه نوید مراجعه فرمایید.

ورق سیلیس
پیمایش به بالا