گروه بازرگانی نوید

روکش لمینیت هسته ترانس

هسته ترانس ساخته شده بدون پردازش خاص برای کنترل جهت گیری کریستالی، هسته ترانس معمولا دارای سطح سیلیکون ۲ تا ۳.۵٪ است و خواص مغناطیسی مشابهی در همه جهات دارد، به عنوان مثال، ایزوتروپیک است. هسته ترانس سرد غلتکی اغلب به CRNGO کمکی می کند. هسته ترانس گرانشی معمولا دارای سطح سیلیکون ۳٪ است. به طوری که خواص بهینه هسته ترانس در جهت نورد، به علت کنترل شدید از جهت گیری کریستال نسبت به ورق سیلیس ، پردازش شده است. چگالی شار مغناطیسی هسته ترانس در جهت نورد کویل ۳۰٪ افزایش می یابد، اگرچه اشباع مغناطیسی هسته ترانس ۵٪ کاهش می یابد. این برای هسته ترانس با کارایی بالا، موتور الکتریکی و ژنراتور استفاده می شود. هسته ترانس سرد فولادی اغلب به CRGO کمکی می کند. هسته ترانس زمانی استفاده می شود که هزینه از کارایی مهم تر باشد و برای برنامه های کاربردی که جهت شار مغناطیسی ثابت نیست، همان طور که در موتورهای الکتریکی و ژنراتور با قطعات متحرک. هسته ترانس می تواند مورد استفاده قرار گیرد زمانی که فضای کم برای تعیین اجزای سازنده برای استفاده از خواص ورق سیلیس وجود دارد. بهترین ترانسفورماتور خروجی برای تقویت کننده های صوتی سوپاپ، از هسته ترانس استفاده می شود. 

هسته ترانس می توانند از یک سوم ورق سیلیس خسارت داشته باشند. هسته ترانس ماده یک شیشه فلزی تهیه شده توسط ریختن هسته ترانس مذاب بر روی چرخ چرخشی دوار است که فلز را با سرعت حدود یک مگاکلویین در ثانیه سرد می کند، به طوری که سرعت کریستال ها هسته ترانس تشکیل نمی شود. هسته ترانس دارای خواص مکانیکی ضعیف تر است و از سال ۲۰۱۰ حدود دو برابر بیشتر از ورق سیلیس هزینه می کند و تنها برای برخی از ترانسفورماتورهای بزرگ مانند توزیع قابل استفاده است.

پوشش لمینیت هسته ترانس

هسته ترانس معمولا برای افزایش مقاومت الکتریکی بین لمینیت ها، کاهش جریان های چرخشی، ایجاد مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، و همچنین در طول هسته ترانس برش خوردن به عنوان یک روان کننده عمل می کند. در هسته ترانس پوشش های مختلفی وجود دارد، آلی و معدنی، و پوشش استفاده شده بستگی به کاربرد ورق سیلیس دارد. نوع پوشش انتخاب شده بستگی به عملیات حرارتی لمینیت دارد، اینکه آیا هسته ترانس با لمینیت به پایان می رسد در روغن غوطه ور شده و دمای کار دستگاه به پایان رسید. عمل بسیار اولیه این بود که هر لایه بندی هسته ترانس را با یک لایه کاغذ یا پوشش لایه ای عایق بندی کنیم، اما این عامل عامل انباشت هسته ترانس را کاهش داد و حداکثر دمای هسته ترانس را محدود کرد.

برای کسب اطلاعات محصولات گروه بازرگانی نوید  با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  اهمیت استراتژیکی هسته ترانس در دنیای امروز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا