گروه بازرگانی نوید

بررسی و کاربرد رل سیلکون استیل

استفاده می شود. برنامه های کاربردی در مقادیری از چند اونس که در رل های کوچک یا ترانسفورماتورهای پالسی استفاده می شود تا تن های مورد استفاده در ژنراتورها، موتورها و ترانسفورماتورها متفاوت است. ادامه رشد تولید برق نیاز به توسعه فولادهای بهتر برای کاهش تلفات بی رویه انرژی (به عنوان گرما) در دستگاه الکتریکی و به حداقل رساندن ابعاد فیزیکی تجهیزات روز افزون قدرتمند که در حال حاضر مورد نیاز است. اولین مواد مغناطیسی نرم آهن بود که حاوی بسیاری از ناخالصی ها بود. محققان دریافتند که افزودن سیلیکون افزایش مقاومت، کاهش میزان هیسترزیس، افزایش نفوذپذیری و عملا حذف پیری است. مقدار قابل توجهی از استیل اورینتد (Oriented Steel)، عمدتا در ترانس های قدرت و توزیع استفاده می شود. با این حال، جایگزین  سیلیکون استیل غیر اورینتد (Non-Oriented Silicon Steel) نشده است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که مواد کم هزینه ای کم، به ویژه در تجهیزات چرخش مورد نیاز است. لازم به ذکر است از رل سیلیکون استیل نیز استفاده می شود که به طور گسترده ای در آرماتورها و … استفاده می شود. خواص فیزیکی مهم ورق سیلیکون استیل شامل مقاومت، القایی اشباع، انیزوتروپ مغناطیسی بلوری، مغناطیس سنجی و دمای کوری است. مقاومت، که در آهن بسیار کم است، به طور قابل توجهی با افزودن سیلیکون افزایش می یابد.

مقاومت بیشتر باعث کاهش ضربان هسته از طریق کاهش جزء کنونی گردابی می شود. افزایش محتوای سیلیکون تغییر شکل مغناطیسی را کاهش می دهد، اما پردازش سخت تر می شود. دمای کوری بالا از آهن توسط عناصر آلیاژی کاهش می یابد، اما این کاهش برای کاربر از فولاد سیلیکون اهمیت کمتری دارد. فرآیند مغناطیس تحت تاثیر ناخالصی، جهت گیری دانه، اندازه دانه، فشار، ضخامت نوار و صافی سطح قرار می گیرد. یکی از مهم ترین راه های بهبود مواد مغناطیسی نرم، حذف ناخالصی ها است که با جنبش دیوار دامنه مواجه است. آنها در صورت وجود محلول جامد، حداقل مضر هستند. سیلیکون استیل در مقایسه با سایر فولادهای تجاری بسیار خالص است. از آنجا که کربن، ناخالصی بینابینی، می تواند باعث نفوذپذیری القایی کم شود، قبل از اینکه فولاد برای تولید بافت نهایی، آن را برداشته شود، باید برداشته شود. مکانیسم رشد دانه ها با جهت گیری مکعب در لبه در انتهای نهایی به طور کامل درک نمی شود. این فرآیند شامل بازسازی ثانویه است که به واسطه تعریف، با رشد سریع یک مجموعه از دانه ها در یک ماتریس مجددا بازنشسته شده مشخص می شود. برای بازسازی ثانویه، رشد طبیعی دانه ها باید به نحوی مهار شود. با افزایش درجه حرارت، دانه های خاصی از نیروهای مهار سست می شوند و به شدت به هزینه همسایگان خود رشد می کنند. تولید کنندگان می دانند که، به طور عملی، دنباله های نورد سرد و کریستالیزاسیون مناسب باید به دقت دنبال شوند تا هسته های مورد احیاء ثانویه بازسازی و بافت درست را بدست آورند. فولاد سیلیکون امروزه از ام ان اس(MNS) به عنوان مهار کننده رشد دانه استفاده می کند، اما ترکیبات دیگری مانند کاربید، اکسید و یا نیتریت نیز موثر هستند.

تولید و استفاده از سیلیکون استیل

سیلیکون استیل اورینتد (Oriented Silicon Steel) در ترکیبات محدود تر از انواع غیر اورینتد (Non-Oriented) است. بافت از طریق یک سری کارهای دقیق کار و خنک سازی تولید می شود و مواد باید در طول پردازش به طور فزاینده تک فاز، بویژه در انتهای نهایی، عمدتا باقی می مانند، زیرا تغییر فاز بافت را از بین می برد. گونه های سیلیکونی بالاتر، که ممکن است بر اساس افزایش مقاومت و ذرات مغناطیسی پایین تر مورد توجه قرار گیرند، از مشکلات در نورد سرد سردرگم می شود.

 

برای کسب اطلاعات محصولات گروه بازرگانی نوید  با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  کاربرد ورق سیلیس در ترانسفوماتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا