گروه بازرگانی نوید

عایق و پوشش سیم لاکی آلومینیومی

عایق و پوشش سیم لاکی آلومینیومی
عایق و پوشش سیم لاکی آلومینیومی

سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی معمولا از یک تا سه لایه از پلیمر فیلم عایق، اغلب از دو ترکیب مختلف، برای ارائه یک لایه عایق سخت و مداوم است. پلی اتیلن پلی آمید (EIW)، پلی آمید پلییمید (یا آمید امید) ((به ترتیب به منظور افزایش دامنه دما) پلی وینیل رسمی یا فرمور (PVF)، پلی اورتان، پلی آمید (PUW)، پلی استر (PEW) AI-EIW) و پلی آمید (AIW). سیم مغناطیسی عایق شده پلییمید قادر است تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد عمل کند. عایق مربع یا مینای دندانه دار مستطیلی سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی اغلب با پیچاندن آن با یک پلی آمید یا فیبر شیشه ای با درجه حرارت بالا افزوده می شود و سیم پیچ های تکمیل شده اغلب با لاک های عایق برای تزریق به منظور بهبود مقاومت عایق و قابلیت اطمینان درازمدت سیم پیچ است. انواع دیگر سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی با پوشش لاک، عایق مسطح / آلومینیوم دور و مسطح، عایق سیم کشی مس و آلومینیوم به طور گسترده ای در سراسر جهان برای کاربردهای مختلف مانند موتور، ترانسفورماتور و راکتور استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  سیم آلومینیومی با روکش پلی استر

فهرست مطالب

پوشش عایقی سیم لاکی آلومینیومی

عایق مربع یا مینای دندانه دار مستطیلی سیم لاکی آلومینیومی  اغلب با پیچاندن آن با یک پلی آمید یا فیبر شیشه ای با درجه حرارت بالا افزوده می شود و سیم پیچ های تکمیل شده اغلب با لاک های عایق برای تزریق به منظور بهبود مقاومت عایق و قابلیت اطمینان درازمدت سیم پیچ انواع دیگر سیم های عایق شده مانند سیم های مس و آلومینیوم عایق مس و آلومینیوم با پوشش لاک، عایق مسطح / آلومینیوم دور و مسطح، سیم لاکی و سیم لاکی آلومینیومی و سیم های مسطح مس و آلومینیوم و پلی استر پلیمر و سیم لاکی آلومینیومی به طور گسترده ای در سراسر جهان برای کاربردهای مختلف مانند موتور، ترانسفورماتور و راکتور استفاده می شود.

انواع پوشش سیم لاکی آلومینیومی

  • پوشش کاپتون سیم لاکی آلومینیومی

کاپتون پوشش سیم لاکی آلومینیومی محصول تراکم یک اسید تترا معطر و یک دیامین آروماتیک است. کاپتون پوشش سیم لاکی آلومینیومی نقطه ذوب بالایی دارد، قابل انجماد و خاموش شدن است (از احتراق پشتیبانی نمی کند). کاپتون پوشش سیم لاکی آلومینیومی ارائه می دهد که طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی در ساخت موتور (به ویژه در موتور کشش)، تجهیزات هوا و فضا است. این عایق سیم لاکی آلومینیومی با خواص الکتریکی، حرارتی و مکانیکی بالا در محدوده دما -۱۹۶ ° C تا + ۲۵۰ ° C فراهم می کند. این ولتاژ تخلیه بالاتر (بیش از ۸ کیلو وات BDV) و درجه حرارت (۲۲۰ درجه سانتی گراد) را در مقایسه با دیگر سیم لاکی آلومینیومی عایق بندی فراهم می کند. مواد ایزولاسیون سیم لاکی آلومینیومی در موتورهای کشش باید مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و تغییرات مکرر بار و دما را داشته باشند. مواد استاندارد مورد استفاده برای عایق هادی سیم لاکی آلومینیومی در برنامه موتور کشش فیلم پلی اتیل است. مقاومت شیمیایی عالی دارد هیچ حلال های آلی برای این فیلم وجود ندارد. کاپتون نمیتواند ذوب یا سوزاند، زیرا دارای بالاترین درجه اشتعالپذیری است. خواص برجسته کاپتون سیم لاکی آلومینیومی اجازه می دهد تا آن را در هر دو دمای بالا و پایین دما که در آن مواد دیگر مواد پلیمری آلی کارآمد نیست استفاده می شود. کاپتون می تواند صرفه جویی در هادی را انجام دهد که در نهایت قدرت بیشتری را بدون افزایش اندازه موتور به دست می آورد. کاپتون حفاظت از استحکام فوق لعاده و عمر طولانی موتور، حتی در کاربردهای سخت افزاری و محیطی سیم لاکی آلومینیومی را فراهم می کند.

  • پوشش میکا سیم لاکی آلومینیومی

پوشش میکا سیم لاکی آلومینیومی شامل پلاکت های کوچک میکا است که به کاغذ ساخته می شوند. این پوشش سیم لاکی آلومینیومی بسیار شکننده است و نیاز به یک حامل دارد تا بتواند قابل استفاده باشد، از این رو از فیلم پلی استر استفاده می شود. با توجه به الزامات مقاومتی حرارتی در سیم لاکی آلومینیومی، مییکا خود را به عنوان مناسب ترین عایق بندی سیم لاکی آلومینیومی مواد نشان داده است. کاربرد آن در سیم لاکی آلومینیومی عمدتا در ماشین های روتاری با ولتاژ بالا به علت مقاومت بالای آن در برابر کرونا است و از این رو واضح است که از آن نیز به عنوان عایق هادی در موتورهای رانده شده اینورتر استفاده شود.

  • دیافراگم پوشش دار و پوشش فلزی سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی

فایبرگلاس و پوشش داگلاس سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی ممکن است در شکل نوار بافته یا به عنوان یک فیبر مداوم استفاده شود. این ثابت شده است که در تولید سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی یک عایق کارآمد فراهم کننده سیم پیچ کویل با پایداری حرارتی بالاتر، خواص الکتریکی کافی و مقاومت به سایش در برابر فولاد پس انداز خوب است. برای بهبود خواص مکانیکی سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی شیشه ای با لایه ای برای قدرت دی الکتریک پیوند داده می شود. فایبرگلاس (لخت یا لعابی) در سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی بسیار مناسب برای پیچ و تاب موتورهای استاتور، ژنراتور، ترانسفورماتورهای خاص و موتورهای ولتاژ بالا هستند. به طور کلی این عایق را برای سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی می توان در جایی که قدرت مکانیکی بالا و خواص عایق بندی بالا مورد نیاز است استفاده کرد. این دارای درجه بسیار بالایی از ثبات مکانیکی و حرارتی است.

  • ورق گالوانیزه و مسطح روکش دار سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی

پوشش کاغذ سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاک مطابق با طبقه ۱۰۵ درجه سانتی گراد عایق برای رفتار عالی آن در محیط مرطوب شناخته شده است. به همین دلیل است که ورق های پوشانده شده برای ترانسفورماتورها و تابلوهای پر از روغن مناسب است. ضخامت پوشش و تعداد لایه های کاغذی سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی می تواند متناسب با نیاز خاص باشد. خواص هادی توسط خواص حرارتی، شیمیایی و مکانیکی انواع مختلف کاغذ تعیین می شود.

  • نومکس پوشیده شده سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی

پوشش Nomex مربوط به عایق کلاس H است که عمدتا در ساخت خازن ها و سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی استفاده می شود. کاربرد اصلی آن در محافظت از کابل ها و سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی در دمای بالا است. محیط (۲۰۰ درجه سانتی گراد) از قبیل ترانسفورماتور خشک، کابل های نظامی و هوافضا. هادی های تحت پوشش Nomex در شرایطی که مقاومت در برابر حرارت در سیم لاکی آلومینیومی یا سیم لاکی و الزامات مقاومت دی الکتریک بالا هستند، موثرتر هستند.

برای کسب اطلاعات محصولات گروه بازرگانی نوید  با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا