گروه بازرگانی نوید

کاربرد انواع عایق و پوشش ورق سیلیس

پوشش ورق سیلیس
پوشش ورق سیلیس

فهرست مطالب

پوشش ورق سیلیس چیست؟

پوشش های ورق سیلیس پوشش های رنگی هستند که ورق سیلیس موتورها و ژنراتورها را عایق بندی می کنند. برای اطمینان از کارایی موتورها یا ژنراتورها، یک ماده که می تواند مغناطیسی شود و مجدانه شود، مورد نیاز است. ورق سیلیس با این نیاز کاملا موافق است. ورق سیلیس ضد زنگ آب، داغ گرمازدایی، عامل بعدی در بهره وری موتورها و ژنراتورها است. این برای ساخت هست ترانس لازم است. تابع اصلی پوشش ورق سیلیس این است که رل سیلیکون استیل را به منظور جلوگیری از جریان الکتریکی و کاهش جریان جریده به کار برده شود. پوشش های ورق سیلیس همچنین به منظور افزایش طول عمر ابزار لازم مشت زنی می پردازند. پوشش ورق سیلیس باعث کاهش خسارت های هسته ترانس می شود و باعث افزایش بهره وری بالا در موتورها، ژنراتورها و ترانسفورماتورها می شود.

چرا از پوشش عایق در تولید ورق سیلیس استفاده می کنیم؟

پوشش یک تکنیک است که به بسیاری از جنبه های فرایند تولید ورق سیلیس کمک می کند که از بین رفتن جریان الکتریسیته بین پشته های چند لایه کاهش می یابد. در فرایند بهبود تولید پوشش به عنوان جداکننده یخ زدگی عمل می کند که باعث جلوگیری از پخت از همجوشی و تکنیک های مربوط به توسعه به سمت کاهش هزینه های تولید است. در حالت معمول آن را با جوشکاری و پانچوگی ورق سیلیس خوب مرتبط است. اما اثر تاریخی اثر پوشش فرآیند تولید، گرمایش درجه حرارت بالا به دمای ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد ضروری است که برای انحلال خوب، عایق می شود که از بین رفتن جریان الکتریسیته بین لایه های چند لایه کاهش می یابد. ساخت از بازدارنده ها که به بازسازی ثانویه بافت تجمع ترجیح داده می شود اما این تکنیک های بهبود فرآیند با توسعه به سمت کاهش تولید مرتبط است که گام تولید مایع سرباره مایع است که مربوط به رسوب در کوره و تخریب عملکرد است.

هزینه ها در فرایند تولید متعارف ورق سیلیس، درجه حرارت بالا درجه حرارت تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد است. گرم شدن بخاری پایین تلاش می کند تا توسعه پوشش تنش آغاز شده برای بهبود خواص مغناطیسی ورق سیلیس باشد. اختراع ۱۵۸ تکنیک پوشش عایق با استفاده از منیزیم برای تولید سیلیکات عایق است. اختراع ۱۵۸ یک روش پوشش عایق با استفاده از منیزیم برای تولید سیلیکات عایق و و اولین کسی است که ورق سیلیس را در شکل کویل پیشنهاد می کند. اختراع ۴۹۲ استرس است که این اولین بار است که ورق سیلیس را در شکل کویل پیشنهاد می کند. اختراع ۴۹۲ یک پوشش استرس است که تکنیک استفاده از سیلیس کلوئیدی در مرحله آخر انحلال که اثر محدود کردن و پالایش میدان ورق سیلیس است.

انواع پوشش عایقی ورق سیلیس و کاربرد هر نوع آن

لاک های بر پایه ارگانیک که باعث افزایش پانچایی ورق سیلیس و دارای ویژگی های عایق عایق بندی می شوند. برنامه های کاربردی معمول برای این پوشش ها موتورهای کوچک، ترانسفورماتورها و فرستنده ها هستند. پوشش ویژه ورق سیلیس  که بالاترین درجه خواص چسب را به دلیل پیوستگی آن بر روی تمام قسمت های مجاور، حتی هندسه های پیچیده نشان می دهد. این باعث می شود تولیدکنندگان دستگاه های ورق سیلیس را در یک مرحله با عایق بندی و انطباق با صفحات ورق سیلیس، در حالی که هنوز خواص مغناطیسی و مقاومت مکانیکی عالی ورق سیلیس را حفظ می کنند.

این ها انواع لاکپشت ارگانیک و معدنی بر پایه ایده آل برای افزایش عایق ورق سیلیس، مقاومت در برابر خوردگی و بهبود پذیری جوشکاری استفاده می شود. برنامه های کاربردی معمول برای پوشش ورق سیلیس ماشین آلات تحت درمان مانند جوشکاری، ریخته گری آلومینیوم و یا آنیل است.این ها بسیار پر از اورانیوم و اورانیوم بر اساس لاک الکل زدن به ارائه خواص عایق های ورق سیلیس و همچنین مقاومت در برابر فشار مورد نیاز است. برنامه های کاربردی معمول برای این پوشش ها ماشین های متوسط و بزرگ با مقاومت بالا نسبت به فشار و درجه حرارت ورق سیلیس است.

این لاک الکل زیست محیطی با کارایی بالا عمدتا با تکنولوژی پوشش سیم پیچ و سریع در یک فرآیند تونلی ورق سیلیس درمان می شود. این فرآیند باعث افزایش تولید و کیفیت بالای ورق سیلیس می شود.

تمام پوشش های ورق سیلیس مناسب برای خنک سازی با سرعت بالا هستند، که در هنگام استفاده از تکنولوژی NIR یا تزریق القایی ضروری است. مینا اتصال و پوشش های ویژه ورق سیلیس، یک راه حل فنی پیشرفته برای چسبندگی کامل، دائمی از هسته ترانس لمینیت است.

انتخاب ورق سیلیس بر اساس پوشش لمینتی 

ورق سیلیس یک شیشه فلزی تهیه شده توسط ریختن فولاد آلیاژی مذاب بر روی چرخ چرخشی دوار است که فلز را با سرعت حدود یک مگاکلویین در ثانیه سرد می کند، به طوری که سرعت کریستال ها تشکیل نمی شود. فولاد آمورف به فویل های ضخامت حدود ۵۰ میکرومتر محدود می شود. این خواص مکانیکی ضعیف دارد و از سال ۲۰۱۰ آن دو برابر قیمت فولاد معمولی است و هزینه آن تنها برای برخی از ترانسفورماتورهای توزیع است. ترانس با هسته های سیلیس آمورف می تواند از یک سوم سیلیس های معمولی الکتریکی خسارت کند.

ورق سیلیس معمولا برای افزایش مقاومت الکتریکی بین لمینیت ها، کاهش جریان های چرخشی، ایجاد مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، و همچنین در طول برش خوردن به عنوان یک روان کننده عمل می کند. پوشش های گوناگون، آلی و معدنی وجود دارد و پوشش استفاده شده بستگی به کاربردورق سیلیس دارد. نوع پوشش انتخاب شده بستگی به عملیات حرارتی لمینیت دارد، اینکه آیا لمینیت به پایان می رسد در روغن غوطه ور شده و دمای کار دستگاه به پایان رسید. عمل بسیار اولیه این بود که هر لایه بندی را با یک لایه کاغذ یا پوشش لایه ای عایق بندی کنیم، اما این عامل عامل انباشت هسته را کاهش داد و حداکثر دمای هسته را محدود کرد. 

انتخاب ورق سیلیس بر اساس خواص مغناطیسی 

نفوذ پذیری نسبی (μr) فولاد الکتریکی ۴۰۰۰ برابر خلاء است. خواص مغناطیسی ورق سیلیس بستگی به عملیات حرارتی دارد، زیرا افزایش اندازه کریستال به طور متوسط کاهش میزان هیسترزیس را کاهش می دهد. از دست دادن هیسترزیس با یک آزمون استاندارد تعیین می شود و برای مقادیر رایج فولاد الکتریکی ممکن است از حدود ۲ تا ۱۰ وات در کیلوگرم در ۶۰ هرتز و ۱.۵ تسلا قوی باشد. ورق سیلیس می تواند در حالت نیمه پردازش تحویل داده شود تا پس از مشت کردن شکل نهایی، یک روش حرارت نهایی برای اندازه گیری اندازه دانه های استاندارد ۱۵۰ میلی متر مورد استفاده قرار گیرد. ورق سیلیس به طور کامل پردازش شده است معمولا با پوشش عایق ورق سیلیس (رل سیلیکون استیل) ، درمان حرارت کامل و خواص مغناطیسی تعریف شده برای کاربردهای که در آن پانچ به طور قابل توجهی تجزیه خواص ورق سیلیس نیست. خم شدن بیش از حد، درمان حرارتی نادرست و یا حتی رفتار خشن ممکن است بر خواص مغناطیسی ورق سیلیس تاثیر بگذارد و همچنین ممکن است موجب افزایش نویز ناشی از مغناطیس سنجی شود. خواص مغناطیسی ورق سیلیس با استفاده از روش استاندار اپ استاین استاندارد بین المللی مورد آزمایش قرار می گیرد. اندازه میدان های مغناطیسی در ورق سیلیس می تواند با ریختن سطح ورق با یک لیزر یا مکانیکی کاهش یابد. این به شدت کاهش هیسترزیس در هسته مونتاژ را کاهش می دهد.

برای کسب اطلاعات محصولات گروه بازرگانی نوید  با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  بافت گوس ورق سیلیس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا